NBF blir ett ansikt utad på alle kanaler. Se her for hvorfor:
Våren 2015 opprettet Ungdomsutvalget #UNGbowling på sosiale medier med Facebookside og profil på Instagram og Twitter. NBF er svært fornøyde med innsatsen til Ungdomsutvalget på disse kanalene, men «følgeskaden» har vært at disse kanalene har blitt sett på som NBFs ansikt utad. Nå skal alle kanaler bli en enhet.
NBF ønsker å fremstå som en moderne og seriøs aktør både for medlemmer og mulige medlemmer, og da er en entydig strategi for våre kanaler viktig. Derfor endrer nå NBF navn på profilene på Twitter og Instagram til Norges Bowlingforbund og slår sammen sidene til Ungbowling og Norges Bowlingforbund til en side på Facebook.
Denne omstruktureringen er et ledd i forbundsstyrets nye mediestrategi som vil bli presentert i den nye handlingsplanen på kommende forbundsting.
Så fra om med 2. september vil NBF ha en side på Facebook hvor vi skal fremstå som en enhet. På Facebook vil vi åpne opp for at medlemmer og andre interessenter kan skrive på «veggen» og sende inn meldinger. NBF skal prøve å besvare alle henvendelser etter beste evne.
Twitter vil benyttes som en kanal hvor vi oppfordrer brukere til å besøke vår Facebookside og hjemmeside, og skal være en støttekanal til Facebook.
Instagram vil fremstå som en «rekrutterendekanal» hvor vi vil prøve å skape engasjerende innhold. NBF oppfordrer alle våre medlemmer til å tagge vår konto når det postes bilder/video om bowling, som vi kanskje reposter.
Emneknaggen #UNGbowling vil fortsatt bestå og vi håper alle som benytter sosiale medier om bowling for de som er under 26 år til å fortsatt benytte denne.
NBF håper at våre bowlingvenner setter pris på de endringene som blir gjort og at det nå blir lettere å kommunisere med oss.
Følg Norges Bowlingforbund i sosiale medier
Facebook: https://www.facebook.com/NorgesBowlingForbund
Instagram: https://www.instagram.com/norgesbowlingforbund/
Twitter: https://twitter.com/NBForbund