I samsvar med regelverket skal resultater slettes dersom det ikke foreligger betaling av lisenser og avgifter. Dette er tidligere innskjerpet av Tinget.
Vi har i dag foretatt sletting av resultater som følge av at betaling ikke foreligger. Dette gjelder innbetaling av lisensavgifter og innbetaling av reisefordeling i 2. divisjon herrer.
Dersom det er noen som har fått slettet resultatene, men mener at betaling er foretatt, og at vi ikke av en eller annen grunn ikke har fått registrert dette, ber vi om at vedkommende straks henvender seg til kontoret og framlegger kvittering for innbetalingen. Da skal vi straks sørge for å gjenopprette resultatene.
Det er tidligere gitt varsel om at det innen 31. august må innbetales lisens for de spillerne som deltok i turneringer i sommermånedene, inklusiv EM senior. Vi mangler flere innbetalinger for spill i denne perioden og disse resultatene blir slettet.
Det mangler også innbetaling av lisensavgift for noen spillere som deltok i første serieomgang. Resultatene for disse spillerne blir nå slettet, med de konsekvenser det får for lagene med hensyn til poeng og tabellplassering, og for spillerne når det gjelder snitt og antall spilte serier for deltaking i NM sgl.
Når det gjelder reisefordelingen for 2. divisjon herrer viser vi til Loven Kap. 2 §2, pkt 25 hvor det fastslås at manglende betaling fører til 0 i score og 0 poeng.
Det kan være flere årsaker til at vi eventuelt ikke har fått registrert en innbetaling. Manglende opplysninger på innbetalingen, feil i banksystemet/BBS, feil KID-nummer, osv. Selv om vi til tider bruker mye tid på ettersporing av innbetalinger grunnet slike feil kan det hende at en innbetaling ikke er registrert riktig.